Szczegóły - Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia

Awarie

Dowiedz się więcej o e-zdrowiu

Ubiegły tydzień to blisko 40 szkoleń, w ramach których mogliśmy przekazać informacje o e-recepcie i e-skierowaniu 2500 pracownikom medycznym.

 

Departament Wdrożeń Systemu e-zdrowie CSIOZ kontynuuje serie spotkań dotyczących e-zdrowia w Polsce. Dzięki spotkaniom uczestnicy dowiedzieli się m.in.: w jaki sposób rozpocząć proces wystawiania e-recept, e-skierowań oraz jakie korzyści daje Internetowe Konto Pacjenta (www.pacjent.gov.pl). Przypominamy iż udostępniliśmy zbiór najczęściej zadawanych pytań o e-recepcie, dzięki któremu od razu uzyskasz na nie odpowiedź - dostępny jest tutaj. Poniżej sprawdzisz, które pytania w minionym tygodniu padały w trakcie spotkań najczęściej.

W związku z licznymi wątpliwościami odnośnie procesu wystawiania e-recept z aplikacji dostępnej na www.gabinet.gov.pl, udostępniliśmy filmy instruktażowe, dzięki którym w szybki sposób wystawisz swoją pierwszą e-receptę. Filmy dla lekarza oraz pielęgniarki są dostępne pod linkiem.

Jak obalić mit o e-recepcie – Top 3 najczęściej zadawanych pytań

  • Jestem stomatologiem i mam swój podmiot leczniczy. Ja i lekarze pracujący w moim podmiocie wystawiamy kilkanaście recept w miesiącu. Podłączyłem swój podmiot do P1 przez RPWDL. W jaki sposób mogę rozpocząć pracę z gabinet.gov.pl?

Po podłączeniu, osoba, która została wskazana we wniosku jako administrator podmiotu loguje się do aplikacji gabinet.gov.pl i następnie przydziela role pozostałym pracownikom.

W tym celu po zalogowaniu na rolę administratora należy:

  1. Wejść w zakładkę „użytkownicy”, a następnie wybrać opcję „nowy użytkownik”
  2. Na formularzu Nowy użytkownik, należy wprowadzić wszystkie wymagane dane lekarza i je zaakceptować.
  3. Po zatwierdzeniu, lekarz któremu została nadana rola w aplikacji będzie miał możliwość logowania się do aplikacji swoim profilem zaufanym i wystawiania e-recept i e-skierowań.

Filmiki instruktażowe dotyczące gabinet.gov.pl dostępne pod linkiem.

  • Podczas składania wniosku o dostęp do P1 otrzymuje komunikat „Podmiot nieaktywny w CWUd”. Mój podmiot jest zarejestrowany w RPWDL i działa od wielu lat, co oznacza ten komunikat?

Komunikat ten oznacza, że nie wszystkie dane dotyczące podmiotu leczniczego, które są wpisane w księdze rejestrowej są poprawne - najczęściej dana część systemu kodów resortowych została wpisana w sposób niezgodny z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA ZDROWIA  z dnia 17 maja 2012 r. w sprawie systemu resortowych kodów identyfikacyjnych oraz szczegółowego sposobu ich nadawania.

Należy zweryfikować dane w księdze rejestrowej lub skontaktować się z CSIOZ pod adresem e-recepta@csioz.gov.pl w celu uzyskania szczegółowych informacji o błędach.

Po aktualizacji błędnego wpisu w księdze i odczekaniu 1 dnia roboczego możliwe będzie złożenie wniosku o dostęp do P1.

  • Jeśli podmiot leczniczy posiada różne lokalizacje swoich placówek na terenie kraju, to każda placówka powinna wnioskować o certyfikaty P1? Dodam, że jest tylko jedna księga rejestrowa.

W ramach Systemu P1 jest generowany certyfikat przypisany do danej księgi rejestrowej. W przypadku gdy do danej księgi rejestrowej jest przypisana więcej niż jedna placówka należy przekazać wygenerowane certyfikaty do wszystkich placówek zarejestrowanych dla danej księgi rejestrowej, a następnie wgrać je do systemu wykorzystywanego w danych placówkach. UWAGA! Należy pamiętać, aby zadbać o bezpieczeństwo podczas przekazywania certyfikatów, aby nie weszły w posiadanie przez osoby trzecie.

 

Przypominamy, że w przypadku pytań bądź wątpliwości jesteśmy dla Państwa dostępni przez 7 dni w tygodniu w godzinach 6 – 21 pod numerem 19 457 oraz pod adresem e-mail: e-recepta@csioz.gov.pl.

Jednocześnie informujemy, iż w dniu 23 października br. ruszyła I rekrutacja na szkolenia z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej realizowane w ramach Akademii CSIOZ. Szkolenia stanowią rozwinięcie dotychczasowych spotkań i skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych (POZ, szpitale). Zapraszamy do śledzenia terminów szkoleń dla POZ. Rekrutacja dla szpitali zostanie wznowiona po nowym roku. Wszystkie informacje oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo pod adresem https://akademiaedm.csioz.gov.pl/signin 

Osoby zainteresowane zachęcamy do rejestracji.

Aktualności

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM