Rejestracja prepaidowych kart SIM – do 1 lutego 2017 r.

Ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 904) nakłada na użytkowników wymóg rejestracji prepaidowych kart SIM do dnia 1 lutego 2017 r.

Karty SIM typu prepaid, inaczej zwane jako „karty przedpłacone”, to karty, które użytkownicy samodzielnie doładowują wybraną przez siebie kwotą. Oprócz zastosowania w telekomunikacji (rozmowy telefoniczne, smsy, mmsy, internet), kart tych używa się również w urządzeniach medycznych, a w szczególności telemedycznych – zainstalowana w nich karta SIM pozwala na transmisję danych drogą telefonii komórkowej.

Przykład: w zakresie teleopieki nad pacjentami kardiologicznymi, przy zastosowaniu urządzeń telemedycznych przekazanych do użytkowania pacjentom w warunkach domowych, rejestrowany jest zapis EKG, a jego odczyt przez specjalistę na podstawie danych przekazanych za pośrednictwem kart SIM – bez konieczności wizyty pacjenta w poradni – pozwala na bieżąco monitorować stan jego zdrowia. Analogiczne rozwiązania stosowane są również w innych obszarach medycyny, na przykład w rehabilitacji medycznej, opiece nad kobietą w ciąży, etc.

Na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów, karty SIM typu prepaid nie wymagały rejestracji. Ta sytuacja ulegnie zmianie, bowiem ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych wprowadziła dla użytkowników wymóg rejestracji prepaidowych kart SIM do 1 lutego 2017 r. Na podstawie przepisów tej ustawy, w ustawie z dnia 16 lipca 2004 r. – Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2016 r. poz. 1489, z późn. zm.) wprowadzono regulacje zobowiązujące abonentów do podania dostawcy usług telekomunikacyjnych danych umożliwiających ich identyfikację (co najmniej imię i nazwisko oraz PESEL lub nazwę firmy oraz REGON).

W związku z wejściem w życie ww. przepisów zwracamy się do Państwa – użytkowników, dostawców oraz producentów urządzeń telemedycznych – o upewnienie się, że wykorzystywane przez Państwa karty SIM zostały poprawnie zarejestrowane w systemie dostawcy danej usługi telekomunikacyjnej.

Akty prawne

Ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych

Aktualności

  • W czwartek 19 października w godzinach 18.00 – 24.00 prowadzone będą prace techniczne systemu administracji P2 SA. W związku z tym mogą wystąpić czasowe utrudnienia polegające na braku możliwości logowania w systemach udostępnianych przez CSIOZ.Za utrudnienia przepraszamy.

    Czytaj więcej
  • W zakładce interoperacyjność udostępniamy wersję 2.12 dokumentu specyfikacji technicznej Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi.Aktualna wersja specyfikacji  zawiera zmiany w sposobie identyfikacji podmiotu odpowiedzialnego raportującego do systemu oraz podmiotu odpowiedzialnego będącego drugą stroną transakcji.

    Czytaj więcej
  • 16 października CSIOZ dokonało otwarcia ofert złożonych w postępowaniu na Dokończenie budowy Projektu pn. Elektroniczna Platforma Gromadzenia, Analizy i Udostępniania zasobów cyfrowych o Zdarzeniach Medycznych (Projekt P1), jego utrzymanie i rozwój, które zostało podzielone na części.

    Czytaj więcej
  • W związku z zakończeniem prac optymalizujących procesy związane z zasileniami słownikami środowiska ewaluacyjnego ZSMOPL informujemy, że z dniem 18 października  usunięte zostaną komunikaty, które do tej pory podmioty raportujące przesłały do ZSMOPL.Prosimy o kontynuację testów na środowisku ewaluacyjnym ZSMOPL, które zostało zasilone pełnym słownikiem produktów leczniczych.

    Czytaj więcej
  • Informujemy, że w piątek 13 października po godzinie 12.00 mogą wystąpić utrudnienia w kontakcie telefonicznym z konsultantami infolinii systemów udostępnianych przez CSIOZ. W związku z powyższym uprzejmie prosimy o mailowe przekazywanie zgłoszeń i zapytań.

    Czytaj więcej
  • Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia zostało partnerem Projektu TUKAN, realizowanego przez Polskie Stowarzyszenie HL7.Platforma Tukan ma umożliwiać niezależną weryfikację systemów IT stosowanych w ochronie zdrowia pod kątem ich zgodności z profilami oraz standardami interoperacyjności. Użytkownikami platformy są producenci i odbiorcy oprogramowania.

    Czytaj więcej
  • Informujemy, że funkcjonalność polegająca na zakładaniu kont w SMK została przywrócona.

    Czytaj więcej
  • Szanowni Państwo, Informujemy, że w związku z wdrożeniem nowej wersji aplikacji Systemu Monitorowania Kształcenia wystąpił problem z zakładaniem nowych kont. Aktualnie trwają prace nad jak najszybszym rozwiązaniem problemu. O dostępności ww. funkcjonalności powiadomimy Państwa niezwłocznie odrębnym komunikatem po jej przywróceniu.Przepraszamy za utrudnienia.

    Czytaj więcej
  • Informujemy, że dzisiaj w godz. 13.10-13:25 System Monitorowania Kształcenia będzie niedostępny. Przerwa w dostępie do systemu wynika z zaplanowanych prac serwisowych.Za utrudnienia przepraszamy.

    Czytaj więcej

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM