logo Systemu Monitorowania Zagrożeń

System Monitorowania Zagrożeń

30 listopada 2016 r. udostępniliśmy System Monitorowania Zagrożeń (SMZ).

Powstał on w ramach projektu pn. „Dziedzinowe systemy teleinformatyczne systemu informacji w ochronie zdrowia” (P4).

Odbiorcy

Odbiorcy systemu to:

  • Państwowa Inspekcja Sanitarna,
  • Główny Inspektorat Sanitarny,
  • Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych,
  • Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego,
  • pacjenci,
  • przedstawiciele medyczni.

Elektroniczne zgłoszenia

System umożliwia elektroniczne zgłoszenia w przypadkach:

  • podejrzenia lub rozpoznania zakażeń oraz zachorowań na choroby zakaźne (ZLK),
  • dodatnich wyników badań laboratoryjnych (ZLB),
  • niepożądanych odczynów poszczepiennych (NOP),
  • niepożądanych działań produktów leczniczych (NDPL),
  • niepożądanych działań produktów leczniczych weterynaryjnych (NDPLW),
  • niepożądanych działań badanych produktów leczniczych (NDBPL),
  • meldunku o zachorowaniach i podejrzeniach zachorowań na grypę (MZ-55).

Funkcjonalność

SMZ służy do:

  • rejestracji/wprowadzenia danych zgłoszenia o zagrożeniu,
  • przetwarzania/edycji danych zgłoszenia,
  • eksportu danych zgłoszenia oraz eksportu danych o zgłoszeniach,
  • dodatkowo moduł Resortowego Systemu Wczesnego Ostrzegania zapewni rejestrację/wprowadzenie informacji o niepożądanych zdarzeniach wraz z ewentualnymi załącznikami.

Wdrożenie SMZ przyczyni się do:

  • optymalizacji procesu zgłoszenia zagrożenia przez podmioty lecznicze, lekarzy oraz innych pracowników medycznych;
  • obniżenia kosztów przekazywania zgłoszeń (możliwość przekazywania/rejestracji zgłoszeń o zagrożeniach drogą elektroniczną w odniesieniu do dotychczas stosowanej – papierowej formy).

Dostęp do SMZ (zakładanie konta)

Aby utworzyć aktywne konto użytkownika w SMZ w trybie wnioskowym, należy:

  • założyć konto na platformie P2,
  • zalogować się do SMZ,
  • złożyć wniosek o nadanie uprawnień (określić organizację użytkownika oraz rolę,
    o jaką się wnioskuje),
  • otrzymać zatwierdzenie wniosku.
    Role i uprawnienia nadawane są w systemie SMZ.

Pomoc techniczną w zakresie SMZ można uzyskać telefonicznie: (22) 597-09-26 oraz mejlowo: smz-serwis@csioz.gov.pl 

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz. U. z 2016 r. poz. 1535, z późn. zm.).

Więcej szczegółowych informacji m.in.: procedury zakładania kont i nadawania uprawnień w Systemie Monitorowania Zagrożeń w zakładce https://www.csioz.gov.pl/projekty/nasze-systemy/ 

Aktualności

  • Proces podłączenia do Zintegrowanego Systemu Monitorowania Obrotu Produktami Leczniczymi (ZSMOPL) podzielony jest na 2 etapy: weryfikacja na środowisku ewaluacyjnym;praca na środowisku produkcyjnym.

  • Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia zaprasza na dwudniową konferencję pn. AKADEMIA CSIOZ. I Konferencja „Informatyzacja podmiotów leczniczych – korzyści z wdrożenia i plany na przyszłość", która odbędzie się w dniach 5-6 czerwca 2017 r. w Warszawie.

  • Szanowni Państwo, Serdecznie zapraszamy przedstawicieli dostawców systemów informatycznych dla sektora ochrony zdrowia na spotkanie w sprawie Rady ds. Interoperacyjności, które odbędzie się 24 maja o godz. 10:30 w siedzibie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, przy ul. Stanisława Dubois 5A, 00-184 Warszawa.

  • Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia dołączyło do grona firm, w których System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji jest zgodny z normą ISO 27001:2013.Certyfikat uzyskany od niezależnej jednostki certyfikacyjnej potwierdza, że CSIOZ zarządza bezpieczeństwem informacji zgodnie z najlepszymi światowymi standardami i praktykami z tego zakresu.

  • Zapraszamy na konsultacje społeczne projektu dokumentu pn. „Rekomendacje Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia w zakresie bezpieczeństwa oraz rozwiązań technologicznych stosowanych podczas przetwarzania dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej", które odbędą się 23 maja o godz. 10:00 w siedzibie Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia, przy ul. Stanisława Dubois 5A, 00-184 Warszawa.

  • Mamy przyjemność poinformować, iż Dyrektor CSIOZ Marcin Węgrzyniak, podczas kwietniowego spotkania SNOMED International Business Meetings w Londynie został wybrany przewodniczącym General Assembly na kadencję 2017/2018.

  • Szanowni Państwo, Informujemy, iż zdiagnozowano problem w działaniu funkcjonującego w CSIOZ systemu telekomunikacyjnego obsługującego m.in. nr infolinii ( 22 597-09-21) pod którą możecie Państwo uzyskać informacje dotyczące Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych.

  • W związku z pojawiającymi się licznymi pytaniami odnośnie sposobów podpisywania elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM) Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia uprzejmie informuje, że do podpisywania elektronicznej dokumentacji medycznej pracownik medyczny używa kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub podpisu potwierdzonego profilem zaufanym ePUAP.

  • W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi formatów prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej oraz terminów ich obligatoryjnego stosowania, informujemy co następuje:W chwili obecnej trwają prace legislacyjne dotyczące nowelizacji ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, których celem jest m.in.

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM