Szczegóły - Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia

Awarie

Wystartował drugi etap kampanii edukacyjnej na temat e-recepty i Internetowego Konta Pacjenta

Zgubiona recepta, niezapisane dawkowanie leków – takich problemów pozwoli uniknąć Internetowe Konto Pacjenta i e-recepta, która od 8 stycznia 2020 r. zastąpi dotychczasowe papierowe recepty. By zachęcić Polaków do korzystania z tych narzędzi Ministerstwo Zdrowia oraz Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia (CSIOZ) rozpoczęły drugi etap kampanii edukacyjnej pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”. Przez ponad miesiąc w najpopularniejszych stacjach radiowych i telewizyjnych emitowane będą spoty edukacyjne.

Drugi etap kampanii wystartował na początku listopada i potrwa do 8 grudnia tego roku. Spot telewizyjny pt. „Samolocik”, którego reżyserem jest Xawery Żuławski, dotrze do prawie 20 milionów Polaków.

– Od 8 stycznia wchodzi obowiązek wystawiania recept tylko w postaci elektronicznej. Tuż przed „wielkim finałem” wchodzimy w ostatni etap kampanii edukacyjnej adresowanej do całego społeczeństwa. W Polsce telewizja i radio budują największy zasięg w najkrótszym czasie w grupach celowych powyżej 25 roku życia, a to oznacza, że dzięki kampanii każdy dorosły Polak dowie się o e-recepcie i Internetowym Koncie Pacjenta. Wierzę, że przekonamy do korzystania z tych nowoczesnych rozwiązań w ochronie zdrowia i młodszych, i seniorów – podkreśla wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński.

Kampania telewizyjna i radiowa wspierana jest przez kampanię internetową, prowadzoną od sierpnia w popularnych ogólnopolskich i regionalnych serwisach internetowych i kanałach social mediowych oraz publikacjami artykułów w prasie oraz prasie branżowej, a także kampanią w kinach. Dzięki tak szerokiej kampanii nasze spoty zobaczyło i usłyszało ponad 8 milionów osób.        

Kampania edukacyjna pt. „Internetowe Konto Pacjenta. Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, za której koncepcję kreatywną oraz realizację spotu radiowego i telewizyjnego odpowiada agencja reklamowa Fabryka Komunikacji Społecznej, adresowana jest do całego społeczeństwa. Jej celem jest poinformowanie o funkcjonalnościach i korzyściach, które zapewnia wszystkim ubezpieczonym e-recepta i Internetowe Konto Pacjenta – bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna pod adresem pacjent.gov.pl. Kampania ma też zachęcić Polaków do korzystania na co dzień z rozwiązań wchodzących w skład systemu e-zdrowie.

MAKING OF SPOTU TELEWIZYJNEGO 

Aktualności

Szukasz starszych aktualności, przejdź do ARCHIWUM