Nasze systemy - Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia

Awarie

Nasze systemy

System Obsługi List Refundacyjnych

O projekcie

System Obsługi List Refundacyjnych (SOLR) jest systemem teleinformatycznym, obsługującym zdefiniowany obieg dokumentów, m.in. w postaci wniosków, pism, protokołów, uchwał, pomiędzy uczestnikami procesu realizującego zadania określone ustawą o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych z dnia 12 maja 2011 r. (Dz. U 2011 Nr 122 poz. 696 z późn. zm.).

Dostęp do systemu odbywa się za pośrednictwem Internetu. Obsługa systemu przez użytkowników odbywa się przy pomocy przeglądarki internetowej.

SOLR gromadzi i przetwarza dane, które są niezbędne do podjęcia decyzji o objęciu refundacją leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. Za pośrednictwem SOLR można składać wnioski elektroniczne wnioski w następujących sprawach:

  • objęcie refundacją i ustalenie urzędowej ceny zbytu,
  • podwyższenie albo obniżenie ceny,
  • skrócenie okresu obowiązywania decyzji refundacyjnej.

System dostępny jest pod adresem: https://solr.ezdrowie.gov.pl.

Pomoc techniczną w zakresie SOLR można uzyskać telefonicznie 19 457 oraz mailowo: solr@csioz.gov.pl. Pomoc świadczona w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 15.00.